Nebuvo malonu gauti el.laišką, kad skrydis atšauktas. Ypač, kai iki skrydžio liko vos 2 dienos. Tiesiog staiga supranti, kad apsikrauni papildomais rūpesčiais, o ir planus turi pakeisti. Visko nutinka, tad pasiraitoji rankoves ir bandai situaciją išspręsti su kuo mažesniais laiko ir finansiniais nuostoliais. Taigi, kokie laukia žingsniai po tokio „Ryanair” laiško: „Atsiprašome, bet Jūsų skrydis atšauktas dėl streiko Italijoje. Spauskite čia, jei norite pakeisti skrydį, arba čia, jei norite susigrąžinti pinigus”. Ką pirmiausia padariau aš:
- Kadangi ne kartą esu bandžiusi ir ne itin sėkmingai prisiskambinti į „Ryanair” klientų aptarnavimo skyrių, šįkart nutariau pabendrauti „gyvai”, pasinaudodama „live chat” paslauga.
- Susiradau ją šioje svetainės dalyje, o tada šiaip ne taip užpildžiau prašomą informaciją (geriau naudoti copy-paste mygtukus, nes pildant vardą, pavardę, el.pašto adresą ir skrydžio numerį sesija vis nutrūksta ir užsidega užrašas „visi mūsų konsultantai užimti”. Su copy-paste pasiseka ne tik užpildyti formą, bet ir paspausti „Start the chat” (ne iš pirmo karto, suprantama).
- Jei pavyksta patekti į sekantį etapą, užsidega langelis, kiek laiko teks laukti. Kadangi kalbėtis teko dukart, tai pirmą kartą konsultanto laukiau apie 20 min, o kitą kartą jau gal tik 10. Patariu sėdėti prie gero interneto ryšio ir tiesiog bukai laukti, žiūrint į kompiuterio ekraną.
- Atsilaisvinus konsultantui, gaunate malonią žinutę, – žmogus siūlosi padėti. Aš trumpai surašiau situaciją: skrydis Briuselis-Milanas atšauktas dėl streiko Italijoje, bet tokiu atveju mes nespėjame ir į skrydį Milanas-Vilnius. Kaip mums grįžti namo? Būdų, kaip spėti į Vilniaus reisą nėra, – jau viską prieš tai buvau peržiūrėjus (lėktuvus, automobilius, traukinius, autobusus – viskas mums nepatogu ir netinka). Konsultantė patikrino mano pasakojimą, žinoma, teko pildyti visus dokumentų numerius, vardus, pavardes, el.paštą, telefono numerius ir pan. Tada ji maloniai pasiūlė pakeisti skrydį į kitą, bet…2 dienomis vėliau. Man netiko. Tada ji pasiūlė užpildyti formą dėl pinigų grąžinimo. Aš kelis kartus paklausiau, ar bus grąžinti pinigai už abu skrydžius, nes abu juos aptarnauja „Ryanair”, ji mane patikino, kad „don’t worry”, kad tikrai viskas bus grąžinta. Na, ką gi. Padėkoju, atsisveikiname. Mintyse vis tiek nelabai tikiu tais atsakymais, – laikas parodė, kad ne veltui.
- Keliauju į nurodytą svetainės vietą bei randu pinigų grąžinimo už atšauktą skrydį formą. Jau pildydama suprantu, kad antras skrydis čia tikrai nefigūruos. Galiu įrašyti tik vieno skrydžio rezervacijos numerį ir tik vieną skrydžio numerį bei priežastį, kodėl prašau grąžinti pinigus. Na, įrašau pirmojo, kuris dėl streiko ir buvo atšauktas (Briuselis-Milanas). Spaudžiu „Continue”, rašo, kad atsakymą gausiu per 7 dienas. Gerai. Tada pildau antrąkart, įrašydama tą patį užsakymo numerį, bet jau kitą skrydžio numerį (Milanas-Vilnius). Nes, jei bandau rašyti antrojo skrydžio rezervacijos numerį, kuris skiriasi, tuomet man iškart išmeta, kad tas skrydis atšauktas nebuvo! Na, tiesa, nebuvo. Tai reiškia, kad ir formos negaliu užpildyti. Na, gerai, užpildžiau, kaip gavosi: su pirmojo skrydžio rezervacijos numeriuku, bet su antrojo skrydžio nuneriu. Laukiu.
- Atsakymą dėl skrydžio Briuselis-Milanas gavau labai greitai, tikrai kur kas greičiau, nei per 7 dienas. Kadangi bilietus pirkau greitai.lt svetainėje, jie man itin greitai grąžino iš „Ryanair” gautą sumą. Buvau patenkinta, bet ne visiškai. Vis dar laukiau žinutės dėl antrojo skundo, tikrai jaučiau, kad sklandžiai nesigaus.
- Išlaukusi daugiau nei 10 dienų, vėl atsistojau į eilę prie „live chat”. Sulaukiau konsultanto vaikino: vėl trumpai nupiešiau visą situaciją ir uždaviau klausimą: kada gausiu grąžinimą už skrydį Milanas-Vilnius, į kurį nespėjome dėl to, kad atšaukėte skrydį Briuselis-Milanas. Vaikinui klausimas nepasirodė sudėtingas: jis man atsiuntė vieną „Ryanair” taisyklių nuorodą, kur rašoma, kad jie neatsako už tuos jungiamuosius skrydžius. Nespėjai, na, nespėjai. Skrydis atšauktas nebuvo, o kodėl tu neatvykai, nelabai kam įdomu. Padėkojau nenustebus: intuityviai jaučiau, kad taip ir nutiks.
- Na, vis tiek dar nenurimau ir nutariau pabandyti keliautojų išgirtą Scycop, kuris padeda atgauti pinigus už atšauktus ar vėluojančius skrydžius. Užpildžiau pretenziją ir jau kitą dieną gavau el.laišką, kad niekas mums nepriklauso, nes Italijoje vyko streikas.
- Išvada: pamoka man ir visiems – reikia papildomo draudimo arba tiesiog nusiteikti, kad taip gali nutikti. „Ryanair” turi taisykles: jie viską atliko pagal jas, nelabai turiu, dėl ko priekaištauti. Keliaujame pigiau, bet kartais susimokame papildomai.
O mums teko pirkti kitus bilietus, tad ekonomiškai tikrai nesigavo. Na, bet nutiko, kaip nutiko. Bet žinių turiu daugiau ir galiu jomis pasidalinti.