Ačiū jau buvusiems Sicilijoje ir žinojusiems automobilio nuomos subtilybes už patarimus, – trumpai jais pasidalinsiu ir su Musę skaitančiais. Aš kaip seklys kurį laiką stebėjau nuomos kainas mums reikalingomis datomis svetainėje http://www.economycarrentals.com, sekiau ir http://www.autoeurope.com/, ir http://www.europcar.com/, peržiūrėjau ir vietinių bendrovių pasiūlymus (tik, deja, apie jas daug prastų atsiliepimų), ir labiau žinomų nuomos įmonių, tokių kaip Hertz, Avis, Sixt puslapius. Galiausia, apsistojau ties http://www.economycarrentals.com. Geriausios kainos pasiūlymas buvo likus maždaug savaitei iki pirmos nuomos dienos – taip man sakė ir jau ankščiau keliavę lietuviai, vadinasi, bent tiek tikrai išlaukite. Labai atidžiai stebėkite, kas įskaičiuota į kainą – čia prasideda aukštasis pilotažas. Svarbiausia, kad būtų:
- privalomasis civilines atsakomybes draudimas, angliskai TPL – Third Party Liability Insurance;
- draudimas avarijos atveju, angliskai CDW – Collision Damage Waiver;
- draudimas vagystės atveju, angliskai TI – Theft Insurance arba TW – Theft waiver.
2 ir 3 poziciju draudimai standartiniame pakete yra su franšizėmis/išskaitomis (nuo 600 EUR iki 2.000 EUR) priklausomai nuo automobilio klasės ir modelio. Franšizė/išskaita – tai pinigų suma, kurią nuomos ar draudimo kompanija neišmoka atsitikus draudimo ivykiui. Todėl nuomos kompanijos franšizės/išskaitos dydį visada įšaldo (depozitas) kreditinėje kortelėje nuomos laikotarpiui. Todėl privalote turėti kreditinę su tokia pinigų suma. Ar ją įnešite, ar turėsite kredito limitą, – nesvarbu, bet tokia suma kelionės laikui bus reikalinga. Atvykus paimti mašinos Trapani oro uoste, nuomos kompanija iškart pasiūlė franšizės/išskaitos draudimą (Excess Insurance). Šio draudimo kaina labai priklauso nuo ES šalies, t.y. nuo 5 EUR iki 30 EUR dienai. Sicilijoje ji siekia maksimalią sumą – toks draudimas reikštų, kad dėl mašinos mes tampame BEVEIK ramūs, kas benutiktų, bet…tada nuoma pasidaro ne tokia ir pigi. Kodėl „beveik“?? Todėl, kad ir toks draudimas bebūtų, jis dažnai neapima padangų, stiklų, stogo ir dugno draudimų ir atvykus į nuomos kompaniją jie pareiškia, kad šios draudimo rizikos neapdraustos ir reikia papildomo draudimo (stiklams, padangoms ir t.t.). Todėl mes tiesiog nuomavome mašiną geriausia mums kaina, žiūrėjome, kad būtų mano suminėti 3 punktai viršuje ir ėmėme papildomą draudimą ne nuomos kompanijoje Sicilijoje, bet tokia veikla besiverčiančioje įmonėje. Draudimą, kuris galioja bet kurioje Europos šalyje metams ir už panašią kainą, nei būtume sumokeję Trapani vos 10-ies dienų nuomai. Svetainėje https://www.icarhireinsurance.com toks draudimas mums kainavo 39,99 svarai. Jų yra ir daugiau, kadangi, laimei, mums joks įvykis nenutiko, negalime nieko nei gero, nei bloga pasakyti apie šių draudikų darbą. Mano patarimas – labai atidžiai drauskitės, rimtai žiūrėkite į automobilio nuomą ir draudimą, nes tuos itališko vairavimo ypatumus, kuriuos per 10 dienų keliaudami ir vairuodami patyrėme savo kailiu, verta apdrausti visais įmanomais būdais. Net didžiausias asas čia nėra apsaugotas nuo kelyje atsipūtusių siciliečių. Kai tu keliauji ne savo mašina, o aplink matai 99% automobilių, kurie yra įmantriausiais būdais aplamdyti, nukarusiais veidrodėliais, sumaitotais bamperiais, pradedi abejoti, kad būsi tuo vieninteliu Sicilijoje, kuris to išvengs. Nepajėgiau neįsiplėsti apie nuomą, nes man asmeniškai tai buvo sudėtingiausia kelionės planavimo dalis. Kai pradėsite žiūrėti patys, suprasite, apie ką čia aš, – lig tol tai nekeldavo klausimų ir man. Dėl nuomos Italijoje buvo kiek daugiau įtampos.
Negaliu praleisti dar vieno patarimo – geromis kainomis Sicilijoje yra nuomuojamas saldaininis FIAT500, net jei abejojate, imkite jį – jausitės tikru siciliečiu. Jų daug, jie nauji, visokiausių spalvų, dauguma irgi gerokai pabraižyti, bet atrodo lyg sukurti šiai salai. Mes pasinaudojome Fiat Punto, kuris mus visa kelionę stebino savo subtiliais ekonomiškais miesto režimais, staiga tyliai išsijungiančiu varikliu, bet paspaudus sankabą vėl ramiai veikiančiu, sugebėjimu puikiai įsiropšti į nepatogiausias įkalnes, kai reikia, ir skrieti greitkeliais. Nesame mini mašinyčių fanai (nors šio FIAT tuo tradiciniu mini ir nepavadinsi), bet Sicilijoje jos puikiai tinka. Na, nebent žiema pasitaikytų kitokia – su sniegu…Atvirutėse matėme, kad nutinka ir taip. Žinoma, geriausias variantas būtų mažas džipukas – Sicilijoje nedaug tokių matėme. Tiesiog reikia, kad jis būtų kompaktiškas ir įsipaišytų į siaurus posūkius, bet būtinai aukštesnis dėl keistų formų šaligatvių briaunų ir pajėgus ropštis kalnuose bei manevringas staigiuose viražuose.