Pasirinkite kelionės atributus:

Pasirinkite šalį:

Belgija per 5 dienas

Vilnius - Briuselis - Briugė - Ostende - Antverpenas - Liovenas - Briuselis - Vilnius

Keliauta buvo 2007 m., – tuo metu apie kelionių aprašymus ar savo tinklaraštį net minčių jokių nebuvo, todėl šis maršrutas bus tiesiog maršrutas, be jokių lyrinių intarpų. Ir išlaidų nepateiksiu, nes jokios statistikos nevedžiau. Keliavome keturiese: atskridome į Briuselį, gyvenome pas artimą žmogų, o keliavome jo automobiliu. Šios kelionės netgi nuotraukų el.versijų neturiu, – tik pagamintas ant popieriaus albumuose.

Pirma diena. Vilnius - Briuselis

16/02/2007

Atvykimas iš Vilniaus 16.40 – Briuselyje 18.40.  Įsikūrimas artimo žmogaus bute, poilsis su taure vyno ir ilgos kalbos iki vėlumos. Rajonas, kuriame apsigyvenome, fantastiškas. Aplink parkai, o balkone čirškia papūgos.

Antra diena. Briuselis - Briugė - Ostende - Briuselis

17/02/2007

Kelionė į Briugę, ko gero, gražiausią Belgijos miestelį. Apie 100 km automobiliu nuo Briuselio. Briugėje verta klajoti iki vėlyvo vakaro, ypač atvykus neturistiniu sezonu. Nuostabaus grožio Viduramžių miestelis, vadinamas Šiaurės Venecija. Miestelyje gyvena apie 45.000 žmonių, su priemiesčiais susidarytų 120.000. Šis miniatiūrinis miestukas vadinamas Vakarų-Flandrijos sostine ir yra minimas tarp svarbių Belgijos miestų. Briugė – tai  „užkonservuoti Viduramžiai“. Tiesiog klajokite ir grožėkitės. Galima plaukti laiveliais – tikrai verta. Kaina 1 asm – 5,7 eur. Būtinai reikia paragauti belgiškų vaflių, kepamų tiesiog gatvėse, su visokiausiais priedais – kam nerūpi dieta,tas gali kimšti kiek lenda – gardumėlis! Kaina, berods, apie eurą.

Nebijokite mašina įvažiuoti į patį centrą – pilna požeminių parkingų (už 6 val. sumokėsite apie 7 eur – vienas patogiausių parkingų Zilvestrasse gatvėje, pačiame miesto centre.

Pietauti galite blyninėje De Bretoen (Ezelstraat 4). Maistas – blynai, makaronai. Labai skanu, porcijos milžiniškos. 5 asmenims pietūs – apie 40 eur.

Iš Briugės vykstame į Ostendę, 30 km nuo Briugės esantį jūros uostą. Mašina pasistatome požeminiame garaže prie pat Šiaurės jūros. Pasivaikštome promenada, kurioje pilna kavinukių. Nepigu, bet pasėdėti malonu. Miestas gražus, bet ilgiau likti neverta. O mums dar ir temo, – juk žiema.

Jau gerokai sutemus sukame į Briuselį – kelias fantastiškas, visa autostrada apšviesta, 130 km pralekiam mažiau nei per valandą.

Nakvojam Briuselyje – prieš tai vakarienė su belgišku alumi ir šokoladų degustacija.

Trečia diena. Briuselis

18/02/2007

Pasižvalgymai po 1000 metų senumo Briuselį. Pagaliau mes centre, – galėsime tiesiog paklaidžioti po Europos parlamentarų sostinę: prestižine ir atraktyvia Briuselio vieta laikomas the Sablon square. Seniau tai buvo teritorija už miesto sienos, dabra čia – antikinių parduotuvėlių ir galerijų rajonas. Sekmadieniais nuo 9.00 iki 13.00 čia vyksta sendaikčių turgūs, labai populiarūs ir gausiai lankomi (Vossenplein/Place du Jeu de Balle in the adjacent Marolles area). Mes čia buvome, pirkome senovinę lempą, senovinę triūbą (15 EUR) ir senovinę lūpą (10EUR).

Turistinį maršrutą pradedame apie 10.00 val. nuo Karališkųjų rūmų. Prieš Karališkuosius Rūmus pamatysime Tautos rūmus arba Belgijos parlamento rūmus. Dabar Karališkuose rūmuose – muziejus, arbitražo teismas. Toliau – žemyn karališkuoju skveru ir karališka aikšte. Vasarą čia viskas žydi. Šalia skvero – akis užklius už namo, ant kurios sienos – įstabaus grožio laikrodis Mondezar. Siauromis gatvelėmis toliau leidžiamės žemyn. Tos gatvelės – tai Briuselio Šanchajus. Raudoni žibintai ir jaukūs jūros gėrybių restoranėliai. Kvapas taip ir vilioja, bet niekur nelindom, nes rytas ir jūros gėrybės kažkaip nedera. Nusileidę žemyn atsiduriame Grand Place (Grote Markt), Briuselio širdyje. Istorinėje turgaus aikštėje pamatysime Gildijos pastatus ir nepaprasto grožio gotikinį Rotušės pastatą (čia ir dabar reziduoja miesto valdžia). Briuselio miesto aikštė laikoma viena gražiausių Europoje. Priešais Rotušę stūkso Karališkieji Rūmai, neogotikinis pastatas su gausybę skulptūrų ant fasado. Dabar jame – miesto istorijos muziejus. Sekmadienį lankytis viduje galima nuo 10.00 iki 13.00 val. (2,48EUR/asmeniui). Savo dabartinę formą Rotušės aikštė įgijo Liudviko XIV laikais. 1695 m. ji buvo sudeginta ir vėliau atkurta tokia, kokia yra dabar. Rytinė Rotušės dalis susideda iš šešių namų – tas ansamblis dar vadinamas „Brabanto hercogai“. Jų portretai yra ir ant namų fasadų. Kiekvienas namas aikštėje turi savo vardą, ne numerį.

Rotušės aikštėje susigundėm kavinuke – konjakas čia 7-9 EUR, kava 3-4 EUR. Viskas liuks, bet belgiškas aptarnavimas baisus. Arbatpinigių nepalikom:)

Rotušės aikštėje yra ir garsusis gulintis vienuolis – visi jį čiupinėja, glosto ir mintyse tikisi svajonių bei norų išsipildymo. Pro vienuolį reiktų žygiuoti tiesiai į De L‘ETUVE gatvę, kur būtina nusifotografuoti prie Maneken Pis (Stoofstraat/Rue de L’Etuve ir Eikstraat/Rue du Chêne kampas) – populiari „sisiojančio” mažo berniuko figūrėlė. Apie ją žinoma jau nuo XV a. – dabar tai Briuselio įžymybė. Berniukas yra nuolat aprengiamas tautiniais įvairių šalių kostiumais, „sisioja” jis nuolat, juk – tai fontanas. Legenda pasakoja, kad sisiojantis berniukas kartą išgelbėjo miestą nuo gaisro. Kai mes buvome, berniukas buvo nuogas. Ir dar vienas dalykėlis – kartais jis „sisioja“ alumi! Kavinėje šalia berniuko prisipirkom vafliukų ir patraukėm prie mašinos. Grįžome tomis pačiomis gatvelėmis, tik dabar – į kalniuką.

Mašina pravertė – lėkėm iki Lakeno, vieno iš Briuselio rajonų, kur yra (ir dabar realiai yra) karalių rezidencija. Ji apsupta tvorų ir apsaugos, bet mažytė dalis atverta turistams – tai vieta, kuri garsi savo kiniškuoju paviljonu ir japoniškuoju bokštu. Rezidencija buvo pastatyta 1772 m. ir čia buvo karalių namai. 1804 m. šiuos rūmus buvo įsigijęs Napoleonoas, bet po pralaimėjimo prie Vaterlo, šiuos rūmus jis prarado. Šiek tiek Kinijos ir Japonijos Briuselyje – keista, bet įdomu.

Tada vėl į mašiną ir visai netoli atradome Le Heysel rajoną. Jame stūkso 1958 m. pastatytas jau naujoviškas Briuselio simbolis, kurį visai neseniai restauravo lietuviai-statybininkai, – tai Atomiumas (galima pakilti į viršų ir apžvelgti miestą, bet mes nekilome). Atomiumas – tai milžiniška molekulė, buvęs vienos parodos Belgijos paviljonas. Apžiūrėję jį, pėščiomis patraukėme į šalia esantį pramogų miestą Bruparcke. Netvarkingas ir nejaukus, nors jame sukurtas mažas miestelis, dekoratyviniai namai, kiemeliai, kur pilna atrakcionų, ledo čiuožykla, kavinės, kino teatras. Ten pavalgėme QUICK‘e a la McDonalde. Viskas skamba gražiai, bet atrodo ne visai taip. Lietuviškas Akropolis tiesiog ligoninė savo švara ir naujumu:)

Toliau grįžome šiek tiek į miestą ir pavaikščiojome po Penkiasdešimtmečio parką –čia pamatėme Briuselio Triumfo arką.

Taip ir prabėgo diena.

Ketvirta diena. Briuselis - Antverpenas - Briuselis

19/02/2007

Kelionė į Antverpeną (apie 50 km). Mašiną palikome centre, prie Meir aikštės, kuri garsi savo parduotuvėmis.

Pasivaikščiojimas po antrąjį pagal dydį Belgijos miestą ir antrąjį didžiausią Europos uostą (po Roterdamo). Apžiūrime Antverpeno architektūrą, likusią nuo XVI-ojo amžiaus, Antverpeno aukso amžiaus laikų. Antverpenas yra deimantų centras, – deimantų rajoną reiktų irgi aplankyti, jis yra aplink Geležinkelio stotį. Ta pati MEIR gatvė. Anverpene XVII a. gyveno Rubensas – jo darbų rasime gotikinėje bažnyčioje Cathedral of our Lady (netoli Grote Markt). Įėjus rekomenduojama nuo asmens palikti 2 Eur. Kadangi Antverpenas yra laikomas Belgijos madų sostine, čia galima apsipirkti. Ir gana nebrangiai.

Po Antverpeną bus tiesiog malonu paklaidžioti tarp senosios ir naujosios architektūros, – miestas patogiai išplanuotas turistams, viskas arti ir viską galima apeiti pėščiomis…

Meir aikšte pasiekėmė Antverpeno geležinkelio stotį, kurį yra efektinga. Tai viena Belgijos įžymybių. Būtinai aplankykite. Tada sliūkinom atgal iki Rotušės aikštės, kuri irgi įspūdinga. Pakeliui aplankėme minėtą katedrą arba, kitaip vadinamą, Notr Dammo katedrą (ją statė labai ilgai 1352-1521 m.).  Ji graži. Viduje, prie altoriaus – garsusis Rubenso paveikslas. Šios Katedros bokštas – 123 m aukščio. Tai didžiausias bažnyčios bokštas Briuselyje.

Rotušės aikštėje įspūdi paliko milžiniškas ir efektingos architektūros Brabo fontanas (XIX a.) Visi namai Rotušės aikštėje statyti 1563-1565 m. (gotikos ir baroko sintezė –nuostabiai gražu).

Toliau nuklydom iki kanalo, kur radom akmeninę Antverpeno tvirtovę, iki 1923 m. čia buvo kalėjimas. Dabar – nacionalinis jūrų musiejus.

Vakare grįžtam „namo“ į Briuselį. Susipakuojam daiktus, pasiruošiam rytojaus kelionei į Lioveną.

Penkta diena. Briuselis - Liovenas - Briuselis - Vilnius

20/02/2007

Vykstam į Lioveną (Leuven). Miestelis, kurį rasime taip: Oostende-Brussel-Leuven-Liège-Köln (keliai E40 ir E314). Patogiai kursuoja ir traukinukai. Liovene gyvena apie 88.000 gyventojų. Liovenas – universitetinis miestelis. Lioveno universitetas buvo įkurtas 1425 m. Reiktų aplankyti ne tik Universitetą, bet ir Šv. Gertrūdos bažnyčią bei vienuolyną. Būtina pasivaikščioti gatvelėmis, kuriose vis namai – XVI a. Labai gražu – tai Beguinage – atskiras kvartalas, kur gyvena studentai. Visi namai XVII a.. Nepaprasto grožio yra miesto aikštė – joje Rotušė (statyta 1439-1469 m.) ir gražuolė Šv.Petro bažnyčia. Būtinai pasivaikščiosime po senąją turgaus aikštę. Rotušės rūsiuose veikia mažas alaus muziejus ir taverna. Oudemarkt – galybės parduotuvėlių gatvelė. Liovenas yra Belgijos alaus sostinė. Unikali yra Domus Brewery. Reiktų paragauti jų alaus.

Vakare skrydis namo: iš Briuselio 19.15, Vilniuje – 22.40.